Kizhi, 18 september 2014 - Reisverslag uit Kizhi, Rusland van De reis - WaarBenJij.nu Kizhi, 18 september 2014 - Reisverslag uit Kizhi, Rusland van De reis - WaarBenJij.nu

Kizhi, 18 september 2014

Blijf op de hoogte en volg De reis

20 September 2014 | Rusland, Kizhi

Vandaag moeten we heel vroeg op. De wekker gaat om 6.30 uur zodat we rustig kunnen ontbijten. We worden nl. om 8.15 uur in de hal verwacht voor een rondwandeling over het Kishi eiland. Dit eiland ligt in het noorden van het Onega meer en staat op de UNESCO Wereld Erfgoed lijst. Het eiland bevat een historische kerk uit 1714, is dus 300 jaar oud en wordt nu gerestaureerd. Alle gebouwen zijn van hout dus roken op het eiland is verboden. Doordat alle gebouwen van hout zijn zien ze er grijs en somber uit. In de huizen zijn verschillende kamers waar de traditionele handenarbeid wordt getoond en verkocht. Om 11.00 uur varen we weer.

Na de lunch worden we verwacht op de brug waar de kapitein ons uitleg geeft over het schip en de bediening ervan. We kunnen vragen stellen en krijgen een indruk hoe het schip bestuurd wordt.

Daarna gaan we Russische poppetjes maken. Deze geven geluk en worden gemaakt van watten, stof en draad. Er komt geen naald aan te pas.

Om de dag compleet te maken hebben we daarna onze eerste Russische les. We krijgen een paar A4-tjes met een kolom met Russische woorden, een kolom met de Engelse vertaling en een kolom met de uitspraak. Maar wat is dat lastig zeg.