Mandrogui, 17 september 2014 - Reisverslag uit Mandrovo, Rusland van De reis - WaarBenJij.nu Mandrogui, 17 september 2014 - Reisverslag uit Mandrovo, Rusland van De reis - WaarBenJij.nu

Mandrogui, 17 september 2014

Blijf op de hoogte en volg De reis

18 September 2014 | Rusland, Mandrovo

Weer op tijd op vandaag. Om 9.00 uur is er een bijeenkomst met uitleg over de regels van het schip en hoe de zwemvesten werken. Daarna is er om 11.15 uur een alarm oefening waarbij je het zwemvest moet aan doen en wordt gecontroleerd of het goed zit. Appelttje eitje dus.

De lunch hebben we pas rond 14.30 uur op het Mandrogui eiland maar voordat we daar zijn komen we door de eerste sluis. In totaal komen we er 17 tegen elk met een verschillend hoogteverschil. Voor ons ligt nog een cruisschip wat eerst door de sluis gaat. We kunnen nu heel goed zien hoe het schip in de sluis vaart, daarna de deuren sluiten en het schip wordt opgetilt door het water. Als wij aan de beurt zijn zien we hoe smal de doorgang is, heel knap om dan niet de wanden te raken. In totaal gaan we 13 meter omhoog doordat er langzaam water door de deuren stroomt. Als we op hoogte zijn gaan de deuren voor ons langzaam open.

We zijn later dan gepland waardoor de "lunch", een openlucht BBQ, nog later plaatsvindt. Aangekomen in Mandrogui hebben we eerst 3 kwartier de tijd om rond te kijken. In die tijd kunnen de koks het eten voorbereiden. Veel was er niet te zien. Wat houten huizen die er allemaal grijs uit zagen. Van een paar waren de pilaren beschilderd, dat gaf wat kleur aan de foto's.